Jestes tutaj:   Strona g艂贸wna arrow Wiadomo艣ci archeologiczne arrow Archeolodzy odkryli najstarsz膮 budowl臋 w Glasgow

Archeolodzy odkryli najstarsz膮 budowl臋 w Glasgow Drukuj E-mail
Zesp贸艂 archeolog贸w odkry艂 w Glasgow pozosta艂o艣ci najstarszej znanej budowli w tym mie艣cie, kt贸r膮 okaza艂 si臋 艣redniowieczny pa艂ac biskupi z XIV wieku – donosi serwis internetowy The Scotsman.
Ruiny pa艂acu znajduj膮ce si臋 w Easterhouse, na wschodnich kra艅cach miasta, pochodz膮 zdaniem naukowc贸w z 1323 r. i s膮 najstarszym znanym obiektem w mie艣cie. Do tej pory za najstarsz膮 budowl臋 w Glasgow uchodzi艂 Provan Hall, ratusz wybudowany w latach 1460–1480.

Dok艂adna lokalizacja biskupiej rezydencji w Easterhouse jest utrzymywana w tajemnicy ze wzgl臋du na trwaj膮ce tam prace. Badacze s膮 przekonani, 偶e dzi臋ki temu znalezisku ods艂oni膮 wi臋cej tajemnic z historii miasta.

Rezydencja by艂a otoczona fos膮, lecz zdaniem ekspert贸w fosa nie odgrywa艂a w tym wypadku roli obronnej; mia艂a znaczenie wizualne. Na stanowisku znalezione zosta艂y srebrne monety pochodz膮ce z XIII i XIV wieku.

“Zawsze s膮dzili艣my, 偶e zanim rozpocz膮艂 si臋 okres intensywnego handlu by艂o to miasto o drugorz臋dnym znaczeniu. Teraz okazuje si臋, 偶e Glasgow by艂o starsze, wi臋ksze i wa偶niejsze, ni偶 s膮dzili艣my” – powiedzia艂 Neil Barter, dyrektor Funduszu Ochrony Glasgow.

Glasgow jest znane g艂贸wnie od XVII wieku z jego przemys艂owej i handlowej historii. Wczesno艣redniowieczna przesz艂o艣膰 miasta - kt贸re prawa miejskie otrzyma艂o w XII wieku, a uniwersytet za艂o偶y艂o w XV wieku - nadal nie jest dok艂adnie znana badaczom. JACK