Jestes tutaj:   Strona główna arrow Wiadomości archeologiczne arrow Prehistoryczne narzędzia i broń odkryto w peruwiańskich Andach

Przypomnij mi haso
Nie masz konta? Za sobie
Prehistoryczne narzędzia i broń odkryto w peruwiańskich Andach Drukuj E-mail
Zespół peruwiańskich i amerykańskich archeologów odkrył w górskim mieście w Andach prehistoryczne narzędzia i broń z kamienia, pochodzące sprzed 10 tys. lat - donosi serwis internetowy Middle East Times.
Jak ogłosił Narodowy Instytut Kultury Peru, odkrycia kamiennych siekier, grotów strzał i innych przedmiotów z kamienia dokonano na głównym placu miasteczka San Pedro de Chavin de Huantar, położonego w odległości ok. 400 km na północ od Limy, stolicy kraju.

Zdaniem naukowców, znalezisko stanowi wyjątkowy dowód na zasiedlenie tych terenów już w plejstocenie, epoce lodowcowej trwającej od ok. 1,6 mln lat do 10 tys. lat temu.

Odkrycia dokonał zespół naukowców, kierowany przez peruwiańskiego archeologa Chrystiana Mesia - szefa Projektu Badawczego Chavin de Huantar - oraz Johna Rick z amerykańskiego Uniwersytetu Stanforda.

Jak wyjaśnili badacze pracujący na stanowisku - będącym jednym z niewielu odsłoniętych miejsc pochodzących z epoki kamiennej, kiedykolwiek odkrytych w Andach - odkrycie ma szczególne znaczenie dla przedstawicieli miejscowej społeczności.

Rejon Chavin de Huantar znany jest z archeologicznych pozostałości jednej z najstarszych ogólnoperuwiańskich kultur, cywilizacji Chavin, po której zachował się m.in. kompleks budowli z kamienia o charakterze sakralnym, w skład którego wchodzi Castillo, główna budowla kompleksu.

Kompleks sakralny został zbudowany w ok. 1000 r. p.n.e. i był w użytkowaniu do 200 r. p.n.e., do końca istnienia kultury Chavin.JACK